۱۰ مدل برتر پابند طلا در سال ۹۹

پابندها هرچند که از جدیدترین جواهرات نیستند اما طی چند سال گذشته بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. دختران و خانم های زیادی این روزها در خیابان ها راه میروند و از مدل های جدید و زیبای پابند طلا استفاده میکنند. این مقاله را بخوانید و تصاویر داخل آن را مشاهده کنید تا با جدیدترین پابند طلا ۲۰۲۰ آشنا شده و نکات جالبی در خصوص آن ها مطالعه بفرمایید.

مدل پابند طلا در سال ۲۰۲۰

در این مقاله با تعدادی از بهترین و جدیدترین مدل پابند طلا در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهید شد که در کشور ما نیز قابل خریداری هستند. عکس ها را نگاه کنید و اگر از یکی از آن ها خوشتان آمد یا از طریق فروشگاه خان طلا یا سایر مراکز عرضه جواهرات طلا آن را خریداری کنید. عکس ها بیشتر جنبه الگو برداری دارند.

پابند طلا چیست؟

پابند زینتی است که در اطراف مچ پا پوشیده می شود. قلاب های پشمی و انگشتان پا در طول تاریخ ، حداقل بیش از ۸۰۰۰ سال توسط دختران و زنان در آسیای جنوبی پوشیده شده است ، جایی که معمولاً به عنوان پاتیلو ، پولی و گاهی به عنوان نوپور شناخته می شود. این زینت همچنین از زمان پیش از ازدواج توسط زنان مصری پوشیده شده اند.

در آمریکا استفاده از پابند طلا به دو صورت معمولی و رسمی از دهه ۱۹۳۰ تا اواخر قرن ۲۰ رواج پیدا کردند. در حالی که در فرهنگ عامه غربی، هر دو جنس یعنی زن و مرد جوان ممکن است پابند استفاده کنند اما این زینت بیشتر توسط دختران و زنان مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد پابند چیست؟

پابندهای رسمی (از جنس نقره، طلا یا سایر فلزات) توسط برخی از خانمها به عنوان جواهرات در حوزه مد استفاده می شود. این جواهرات به صورت عمده در هند حین ازدواج مورد استفاده قرار میگیرند.

چه کشورهایی بیشتر از این جواهر استفاده میکنند؟

تاریخچه دقیق استفاده از پاپند طلا هنوز مشخص نیست و معلوم نیست که اولین کسانی که پایند داشته اند چه کسانی بوده اند. با این وجود برخی از کشورها از قدیم الایام پابند را مانند سایر جواهرات به صورت سنتی بکار برده اند. در این بین، استفاده از پابند توسط اروپاییان قدمت کمتری دارد ولی کشورهای مانند هند و سریلانکا به صورت یک رسم و رسوم خاص همواره از پابندها استفاده میکنند. در کشور ما نیز چند سالی است که استفاده از این زیورالات طلا رونق و رواج یافته است.

پابندها به جز طلا از چه جنسی هستند؟

پابندها را می توان از جنس نقره، طلا و سایر فلزات با قیمتی کمتر و همچنین چرم، پلاستیک، پارچه و سایر مواد دیگر ساخت.

پابند طلای میتواند دو نوع باشد:

  1. انعطاف پذیر
  2. بدون انعطلاف

پابند طلا انعطاف پذیر که اغلب در هندوستان به نام های پایا، پیجه یا جهانجو خوانده می شوند، با اتصال پیوندهایی به هم به صورت زنجیره ای ساخته می شوند. متعاقباً، زنگوله های سوزنی کوچکی می توانند به زنجیر وصل شوند، به این ترتیب که پوشنده می تواند هنگام راه رفتن صداهای دلپذیر و جالبی از آن در بیاورد.

جالب است بدانید که…

در کشورهای شرق آسیا در یک دوره زمانی خاص هر دو پایند با یک زنجیر کوتاهی به هم متصل میشدند. در این کشورها رسم بوده که زنان قدم های کوتاهی بردارند. بنابراین پابندها به هم متصل میشدند تا زنان و دختران آرام آرام قدم بردارند.

پای چپ یا راست؟

به مانند بسیاری از جواهرات طلا مانند گوشواره طلا، النگو طلا، انگشتر طلا و … هیچ قاعده خاصی برای استفاده از پابندها نیز وجود ندارد. یعنی پای چپ یا راست مهم نیستند و شخص میتواند به هر کدام از پاهایش که خواست پابند طلا بزند. با این حال در فرهنگ های شرقی، به ویژه هند، پابندها دور هر دو مچ پا بسته میشود.

از کجا پابند طلا بخریم؟

اگر شما هم به این جواهرات ظریف و زیبا علاقه دارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا مدل مد نظرتان را به صورت اختصاصی برای شما طراحی کرده و بسازیم. با خرید از فروشگاه اینترنتی طلای ما میتوانید با اطمینان یک محصول خوب و با کیفیت را درب منزل خودتان دریافت کنید. اگر به دنبال سایر جواهرات طلا مانند گوشواره، دسیبند، انگشتر، حلقه ازدواج و .. هستید  نیز حتما به فروشگاه ما سر بزنید. برای مشاهده مجوزهای فروش اینترنتی وآدرس های ما میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید پابند طلا شیک و مدرن

این روزها بازار خرید طلا و جواهرات ظریف و ارزان گرم گرم است زیرا قیمت طلا نسبتا بالا است و شاید هر کسی قصد و توان خرید طلای سنگین و ضخیم را نداشته باشد. در این بین دستبند طلا ظریف , گوشواره های ظریف، انگشترهای نازک و صد البته پابندها مشتریان و طرفداران بسیار زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم درباره خرید پابند طلا شیک اطلاعاتی به شما ارائه دهیم. برای همین منظور ابتدا با تعدادی از جدیدترین پابندهای ۲۰۲۰ آشنا خواهید شد سپس در ادامه با کمک یک راهنمای جامع قادر خواهید بود بهترین پابند طلا را خریداری کنید.

چگونه برای خودمان و کسی که دوستش داریم یک پابند طلای شیک و مدرن بخریم؟

به دلیل اینکه پابندها جزء طلاهای سبک دسته بندی میشوند و ظرافت خاصی دارند حین کادو و هدیه دادن یک گزینه بسیار عالی محسوب میشوند. برای همین شاید از چند سال پیش روند خرید پابندها به عنوان هدیه افزایش یافته است. اگر قصد خرید پابند طلا شیک و مدرن به عنوان هدیه را دارید میتوانید ادامه مقاله را بخوانید تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

مدل و استایل، مهمترین نکته در حین خرید پابند طلا شیک زنانه

پابندها مدل ها و استایل های بسیار متنوع و گوناگونی دارد بنابراین انتخاب بر اساس مدل ها میتواند کمی دشوار باشد و سخت بتوان در نگاه اول پابند مورد علاقه و البته متناسب با مچ پا و استایل خود را خریداری کرد.  اولین نکته ای که باید حین خرید به آن توجه کنید این است که شما میخواهید پابند را با چه نوع کفشی ست کنید؟ اغلب چه نوع کفشی میپوشید؟ کتانی، رسمی، پاشنه بلند یا صندل؟ بیشتر کدام را ترجیح میدهید. شما باید ابتدا بر اساس مدل کفشهایتان انتخاب کنید.

  • اگر معمولا کفشهای کتانی میپوشید بهتر است که پابند شما به  این صورت باشد: بهتر است که آویز یا منگوله نداشته باشد و اگر بتوانید پابندی بافت دار انتخاب کنید بهتر است. ترکیب بافت و طلا میتواند فوق العاده باشد.
  • اگر میخواهید برای لباس و کفش مهمانی یا لباس شب پابند بخرید: خرید شما به این صورت باشد که از فلزات درخشانی مثل طلا استفاده کنید تا زیبایی و خیره کنندگی شما را افزایش دهند. خرید پابند طلا برای مهمانی های رسمی بسیار توصیه شده است.
  • و در نهایت اگر میخواهید برای کسی به عنوان کادو پابند طلا بدهید حتما به مدل کفش ها و لباس هایی که بیشتر اوقات میپوشد توجه کنید تا بر اساس آن انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

بهترین جنس برای پابند چیست؟

پابندها درست مانند سایر جواهرات و مصنوعات تزئینی از جنس های مختلفی ساخته میشوند. اما معمولا رایج است که آن ها را از انواع  فلزات تهیه میکنند. در میان تمام فلزات نیز،  طلا بیشترین استفاده را دارد. خانم ها معمولا بیشتر تمایل به خرید پابند طلا شیک دارند و کمتر از جنس های دیگر استفاده میکنند.

برای ساخت اکثر پابندها از طلای زرد استفاده میشود اما نکته جالت اینجا است که هر خانمی نمیتواند از پابند طلا زرد استفاده کند. زیرا اصولا استفاده از طلای زرد تنها به خانم هایی توصیه میشود  که رنگ پوستشان برنزه یا سبزه و یا به اصطلاح تیره است. و کسانی که پوستشان روشن و یا سفید است بهتر است از خیر طلای زرد گذشته و از طلای سفید و یا دست کم نقره و استیل استفاده کنند. هرچند که فلزات گرانبهایی مثل پلاتین هم به آن ها توصیه میشود.

گفتیم که استیل هم میتواند جنس پابند باشد. اما دقت کنید که استیل واقعا جنس جالبی نیست و برای پابند توصیه نمیشود. زیرا نه ظاهر زیبایی دارد و نه  ارزش و بهای آنچنانی. پس اگر قصد خرید پابند طلا شیک به  عنوان هدیه دارید، سعی کنید استیل نخرید و تنها با توجه به رنگ پوست طلای زرد، طلای رزگلد , طلای سفید، نقره و .. بخرید.

چه سایزی برای پابند مناسب است؟

شاید مهمترین مساله در هنگام خرید پابند طلا شیک اندازه آن نباشد اما جزء مهمترین فاکتورهایی است که باید حتما آن را در نظر گرفت. به طور معمول پابند طلا دو حالت دارد، یکی اینکه یا باید از قوزک پا آویزان شود و یا اینکه نهایتا به راحتی در مچ پا قرار بگیرد و زیاد شل یا سفت نباشد.

بر اساس چیزی که گفتیم (آویزان از قوزک یا ثابت در مچ پا) اجاز دهید که پابندها را از لحاظ سایز و اندازه به دو دسته آویزان و فیکس یا ثابت تقسیم بندی کنیم. اگر شما قصد خرید پابند طلا شیک و آویزان دارید بهتر است همراه با آن صندل یا کفشهایی که مخصوص تابستان و روباز هستند بپوشید تا زیبایی پابند را خیره کننده کنید.

اگر هم قصد خرید انواع ثابت پابند را دارید تنها کافی است که کفش های ساده کتانی یا انواع کفش ها ساده رسمی را به پا کنید.

چگونه اندازه دقیق پابند خود را سفارش دهیم؟

اگر قصد خرید پابند طلا دارید ابتدا باید دور مچ پای خود را اندازه بگیرید. برای اینکار میتوانید از یک متر خیاطی منعطف استفاده کنید و یا اینکه اگر متر در دسترس ندارید به سادگی تنها از یک پارچه کوتاه یا نخ استفاده کنید. بعد از اینکه دور پا را با کمک متر یا پارچه اندازه گرفتید تنها کافی است که به طول بدست آمده حدود ۱ تا ۱.۵ سانتی متر اضافه کنید. این سایز میشود سایز و اندازه پابندی که باید بخرید.

یک روش ساده دیگر برای بدست آوردن اندازه پابند مخصوص شما، استفاده از زنجیر است. قفل زنجیر را باز کنید یک سر آن را را روی یک نقطه از مچ پا قرار داده زنجیر را دور پا بچرخانید سپس از هرجا که زنجیر به سر آن رسید قفل زنجیر را ببندید. همان ۱ تا ۱.۵ سانت را به طول زنجیر اضافه کنید تا سایز مد نظر شما به دست بیاید.

از کجا پابند طلا شیک و مدرن بخرم؟

شرکت خان طلا برای آسایش حال مراجعان و مشتریان خود اقدام به فروش محصولاتش از طریق فروشگاه اینترنتی کرده  است که در آن انواع مصنوعات و جواهرات طلایی را به فروش میرساند. ما افتخار این را داریم که نسبت به رقبا و سایر مراکز عرضه طلا، محصولات باکیفیت و با کمترین اجرت ممکن را به فروش برسانیم. چنانچه قصد خرید پابند طلا و یا هر کدام از محصولات طلا و جواهر را دارید میتوانید از طریق وبسایت ما به راحتی یک کلیک ساده اینکار را انجام دهید. برای مشاهده مجوزهای رسمی فروش اینترنتی کیش طلا میتوانید به سایت طلا فروشی خان طلا مراجعه کنید. و برای تماس با ما میتوانید به صفحه تماس با ما, سفارش آنلاین طلا مراجعه کنید.

Leave a Comment