آشنایی با چند مدل برتر النگو طلا جدید در سال ۲۰۲۰

دستبندها و النگوها از جمله مهمترین اکسسوری ها و ابزار زینتی زنان و مردان در سراسر جهان هستند. در این مقاله ابتدا با تعدادی از برترین مدل النگو طلا جدید در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهید شد سپس در ادامه با نکات جالبی در این خصوص روبرو خواهید شد که شاید تاکنون آن ها را نمیدانستید. خواندن این مقاله و رجوع به لینک ها داخل آن میتواند به شما در خرید النگو طلا و همچنین سایر جواهرات مرتبط با آن کمک کند. اکر قصد خرید النگو یا دستبند طلا دارید حتما این مقاله را بخوانید و از دست ندهید.

برترین مدل النگو طلا در سال ۲۰۲۰ چیست؟

چیزی که در ادامه خواهید دید جدیدترین مدل النگو طلا در تابستان ۹۹ ایران است.

النگو چیست و چرا استفاده می‌شود؟

به هرچیزی که در اطراف مچ دست قرار گرفته یا پیچده شود دستبند گفته میشود. النگوها نیز نوعی دستبند  هستند. در اصطلاح به هر دستبند حلقه ای یکدست و تقریبا سفت و سختی نیز النگو گفته میشود. النگوها ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشند اما مهتمترین کاربرد آن ها زینت و زیبایی بخشی به دست است.

دستبندها و النگو طلا وقتی به عنوان زیور آلات پوشیده می شوند، می توانند تنها جنبه زیبایی داشته باشند و در برخی موارد نشان دهند جایگاه اجتماعی اشخاص است. برای مثال در هندوستان مرسوم است کسانی که بیشتر النگو به دست میکنند سرمایه زیاد دارند و به اصطلاح پولدار هستند.

جنس النگوها از چیست؟

دستبندها و النگوها را می توان از فلز، چرم، پارچه، پلاستیک، مهره یا سایر مواد تولید کرد و دستبندهای جواهرات گاهی حاوی جواهرات، سنگ ها، چوب، پوسته ها، کریستال ها، فلز یا حلقه های پلاستیکی، مرواریدها و بسیاری مواد دیگر هستند. اما غلب النگوهایی که توسط خانم ها استفاده میشود از جنس طلا است به همین دلیل النگو طلا طرفداران زیادی نیز دارند.

سایر کاربردها و نمادهای استفاده از دسبتند

به جز النگو طلا ، سایر حلقه های یکدستی که مشابه النگو هستند برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال ممکن است یک علامت باشد که نشان دهد شخص استفاده کننده از گروه یا مسلک خاصی پیروی میکند. حتی هنگام به دنیا آمدن نوزادان، دورِ دست و پای آن ها ممکن است یک نوار حلقه  ای پیچیده شود که مشخصات نوزاد روی آن نوار نوشته شده است.

مردم چه کشوهایی بیشتر النگو طلا استفاده میکنند؟

شاید فکر کنید که جز کشور ما و کشورهای عربی دیگر کشوری از النگو طلا استفاده نمیکند. جالب است بدانی که ما در دنیا جزء بیشترین استفاده کننده ها از النگو هستیم اما جزء رتبه های ۱ تا ۵ نیستیم. مهمترین کشورهایی که بیشترین استفاده از النگو طلا را دارند کشورهای زیر هستند:

  • هند
  • چین
  • آمریکا
  • عربستان
  • امارات
  • هنگ کنک
  • ایران

النگو طلا را باید در کدام مچ دست استفاده کرد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برخی از مراجعان و مشتریان از ما میپرسند این است که معمولا باید در کدام دست النگو را استفاده کرد. ببینید این سوال کاملا شخصی است و قاعده و قانون خاصی ندارد. برای مثال استفاده از النگو طلا مانند ساعت نیست که حتما به دست چپ باید نصب شود. این امر کاملا شخصی است و بستگی به خودتان دارد با این حال قواعدی وجود دارد که باعث میشود حین استفاده همزمان از النگو یا سایر جواهرات میتوانید از آن ها طبعیت کنید.

برای مثال اگر از ساعت مچی استفاده میکنید بهتر  است النگو را در دست راست استفاده کنید و اگر تعداد النگوهایتان زیاد است در هر دو دست آن ها را بپوشید و نوعی تعادل در تعداد و وزن در هر دو دست ایجاد کنید.

آیا فقط زنان باید النگو استفاده کنند؟

این سوال کمی چالش برانگیز است. ما در ایران معمولا فقط مشتریان خانم داریم یعنی مردان تمایلی به استفاده از النگو ندارند. در کشورهای دیگر  هم به ندرت آقایان تمایل دارند که النگو طلا داشته باشند. مردان معمولا به جای استفاده از النگو دستبند طلا یا سایر جواهرات مانند انگشتر طلا، گردنبند طلا و … را سفارش میدهند.

از کجا النگو طلا بخرم؟

اگر دوست دارید یک یا تعدادی النگو طلا بخرید میتوانید به  فروشگاه اینترنتی خان طلا مراجعه کنید و از میان تعداد یادی النگو یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید. با خرید هر کدام از محصولات ما میتواید در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل خود دریافت کنید. برای اطمینان از صداقت و حرفه ای گری ما میتوانید مجوزهای فروش اینترنتی طلای ما را همراه با شماره های تماس و آدرسمان را از صفحه اصلی سایت خان طلا مشاهده کنید.

 

راهنمای خرید النگوی طلا برای خانم ها و بچه‌های کوچک:

چنانچه قصد خرید النگو طلا جدید دارید دست نگه دارید و ابتدا این مقاله کامل را بخوانید. در این مقاله ما ابتدا جدیدترین مدل های سال ۲۰۲۰  را به شما نشان خواهیم داد سپس نکات مهمی در خصوص خرید النگو طلا به شما ارائه خواهید کرد.

النگو چیست؟

یکی از قدیمی ترین و البته ساده ترین انواع جواهرات، النگو است. استفاده از النگو قدمت بسیار زیادی دارد. اما شاید اولین یافته های تاریخ، ما را به دل مصر باستان ببرد. جایی که مردان قوی هیکل و نیرومند به بازوها و مچ دست خودشان النگوهای پهن میبستند. و زنان و دختران زیبا نیز النگوهای طرحدار و نازک استفاده میکردند. استفاده از النگوها، امروزه نیز همچنان به مانند گذشته رواج دارد. و البته تنوع، زیبایی و کیفیت آن بیشتر از پیش  شده است.

آشنایی با جدیدترین النگوها و مدل النگو طلا جدید دخترانه ۲۰۲۰

در این بخش با تعدادی از جدیدترین نمونه ها و مدل النگو طلا جدید دخترانه در سال جاری میلادی آشنا خواهید شد.

چپ یا راست؟ النگو باید در کدام دست باشد؟

تقریبا هر کسی که از ما النگو میخرد این سوال را از ما میپرسد که النگو را باید در کدام دست انداخت؟ چپ بهتر است یا راست؟ آیا واقعا قانونی برای انداختن النگو وجود دارد؟

در پاسخ نیز ما همیشه میگوییم که اول از همه حین خرید النگو طلا جدید به این فکر کنید که خودتان قصد دارید در کدام دست النگو بی اندازید؟ کدام دستتان برای اینکار راحت تر است؟ ترجیح خودتان چیست؟ هر جور که راحت بودید میتوانید النگو بی اندازید بدون اینکه مشکلی در ظاهرتان پیش بیاید. اما اگر میخواهید اصولی و بهتر اینکار را انجام دهید میتوانید به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر همزمان با استفاده از النگو معمولا تمایل دارید که ساعت و یا دستبند طلا نیر استفاده کنید ما توصیه میکنیم که ساعت و دستبند را به دست چپ و النگو طلا را در دست راست بی اندازید. اما اگر به تنهایی میخواهید النگو به دست کنید بهتر آن است که به دست چپ خود فرصت خودنمایی و استفاده دهید.
  • حین خرید النگو طلا جدید به جهت حفاظت از النگوهای ظریف، با توجه به دست غالبتان خرید کنید. بهتر است راست دست ها برای دست چپ بخرند، و چپ دست ها برای دست راست.

النگو طلا

بهترین النگو برای شما باید چه اندازه یا سایزی داشته باشد؟

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از خرید النگو طلا جدید بدانید، سایز النگو است که بر اساس سایز مچ دست شما مشخص میشود. شما باید ابتدا سایز دست و مچ خود را بگیرید آنگاه بر اساس آن  اقدام به خرید النگو طلا کنید. مطابق یک قانون کلی، شما باید النگویی بخرید که سایز آن حداقل ۱ تا ۱.۵ سانتی متر بیشتر از سایز دور مچ دست شما باشد.  برای مثال اگر سایز دور مچ شما ۱۵ باشد، سایز النگو طلا باید ۱۶ تا ۱۶.۵ باشد.

چگونه باید سایز و اندازه مناسب النگو را به دست بیاوریم؟

به طور کلی برای بدست آوردن سایز النگو روش های زیادی وجود دارد اما ما در این مقاله تنها به دو روش خواهیم پرداخت که در ادامه آن ها را توضیح داده ایم.

 

النگو طلا

روش اول انتخاب سایز النگو: اندازه دور دست

این روش بسیار ساده است. تنها کافی است که نوک  انگشت شست خود را روی نوک انگشت کوچک دست خود قرار دهید. سپس یک نخ و یا روبان باریک تهیه کرده و آن را دور پهنترین محیط دست خود در حالت ذکر شده قرار دهید.

روبان یا نخ را بچرخانید تا متوجه شوید که پهنترین بخش  دست شما کدام است. سپس دو سر روبان یا نخ که دور پهنترین بخش دست به هم رسیده اند با خودکار یا ماژیک علامت بزنید.

 

سپس روبان را باز کرده و روی خط کش قرار دهید تا سایز و اندازه آن مشخص شود. بعد از فهمیدن سایز روبان، با کمک جدول زیر سایز و اندازه النگوی خود را به دست آورده و آنگاه اقدام به خرید النگو طلا زنانه یا دخترانه یا بچگانه کنید.

النگو طلا

 

راهنمای سایز النگو طلا برای کودکان

برای اندازه گیری النگوی دست بچه ها اگر نتوانستید متر پیدا کنید میتوانید به صورت پیشفرض بر اساس اندازه های زیر برای دلبندتان النگو بخرید.

 

سایز دست کودکان ۶ ماهه تا ۱۱ ساله بر اساس سانتی متر و تقریبی:

  • ۶ ماهه: ۱۰
  • ۶ تا ۱۲ ماهه: ۱۱.۵
  • ۱ تا ۲ ساله: ۱۳
  • ۲ تا۵ ساله: ۱۴
  • ۶ تا ۸ساله: ۱۵
  • ۹ تا ۱۳ ساله: ۱۶.۵

النگو طلا

چگونه باید از النگوی طلا مراقبت و نگهداری کرد؟

برای اینکه بتوانید به طور موثر از النگوهای خود مراقب کنید و تا سالیان سال از آن ها استفاده کنید حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر النگوی شما ظریف است باید از آن مراقبت کنید زیرا احتمال شکستن آن وجود دارد.
  • دست کم سالی یک دفعه النگو را به طلا فروشی یا جواهر فروشی ببرید تا آن ها به روشی حرفه ای آن درست تمیز کرده و جلا دهند. آبکاری و برق انداختن جواهراتی مثال النگو میتواند آن ها را مثل روز اول درخشان و خیره کننده کند.
  • برخی خانم ها به اشتباه فکر میکنند که همه انواع النگو طلا را باید با آب گرم و یا حتی بنزین بشویند. این موضع شاید در خصوص النگویهای ساده صادق اشد اما دقت کنید که اگر النگو دارای سنگ قمیتی مثل زمرد است هیچوقت آن را با آب گرم و مخصوصا بنزین تمیز نکنید. هم آب گرم و هم بنزین میتوانند به راحتی باعث ترک خودن سنگ روی النگو شما شوند.
  • روغن و چربی میتواند سنگ فیروزه روی النگوهای طلا را کم رنگ و یا دو رنگ کند. بنابراین اگر در ساخت النگوی شما هم از سنگ فیروزه استفاده میشود حتما آن را دور از روغن و چربی نگاه دارید.

قصد خرید النگوی طلا جدید دارید؟

چنانچه مایل هستید مانند خانم های شیک و امروزی به صورت اینترنتی النگو بخرید میتوانید به فروشگاه خان طلا مراجعه کنید و در میان تعداد زیادی از گزینه ها و محصولات موجود یکی را به دلخواه خود و بر اساس نکات ذکر شده در این مقاله خریداری کنید. برای اینکه از خرید خود در خان طلا اطمینان حاصل کنید میتوانید مجوزهای فروش اینترنتی ما را در صفحه اول سایت مشاهده کنید و تمام آدرس ها و شماره های تماسمان را در این صفحه ببینید. چنانچه سوالی دارید و یا میخواهید مشاوره بگیرید نیز، میتوانید با ما تماس بگیرید تا شما را در خرید هر گونه مصنوعات و قطعات طلا یا جواهر راهنمایی کنیم.

Leave a Comment