۲۰ مدل انگشتر نامزدی طلا در سال ۹۹

انگشتر نامزدی نشان دهنده وارد شدن زوجین به یک دوره  پیش از عقد و عروسی و آغاز زندگی مشترک است. معمولا رسم است که برای این دوره یک انگشتر طلا خریداری میکنند و به عروس میدهند. انگشتر یا حلقه نامزدی میتواند به صورت مجزا برای دوره شیرین نامزدی خریداری شود یا اینکه مفصل و برای دوران عقد و عروسی و ازدواج نیز در نظر گرفته شود. اگر به تازگی وارد این دوره شده اید و میخواهید یک خرید خوب داشته باشید پیشنهاد میکنیم که این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله تعدادی تصویر که مربوط به ۲۰ مدل انگشتر نامزدی در سال ۹۹ است را برای شما آماده کرده ایم که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

۲۰ مدل انگشتر نامزدی طلا در سال ۲۰۲۰ کدامند؟

با توجه به اینکه انگشترهای نشان معمولا کم وزن هستند و انتظار نمیرود برای خرید آن ها خیلی هزینه کرد، لذا اغلب افراد حتما برای دوره نامزدی یا نشان کردن عروس اقدام به خرید حلقه نامزدی یا حلقه طلا نامزدی میکنند. اگر میخواهید به زودی برای عروس خانم یک انگشتر نامزدی خوب بخرید دست نگه دارید و ابتدا جدیدترین مدل های سال ۲۰۲۰ را مشاهده کرده و با الگوبردای از آن ها یک حلقه یا انگشتر ایده آل بخرید. در ادامه  ۲۰ مدل جدید و داغ داغ سال ۲۰۲۰ را مشاهده خواهید کرد.

کاربرد و فلسفه انگشتر نامزدی چیست؟

انگشتر یا حلقه نامزدی طلا، نوعی حلقه است که نشان دهنده این است شخصی که آن را استفاده میکند وارد رابطه ای شده است تا بتواند ازدواج کند. این حلقه مخصوصا در جوامع غربی بسیار رایج است.

حلقه به عنوان هدیه نامزدی در هنگام پیشنهاد ازدواج یا مستقیماً پس از پذیرش پیشنهاد ازدواج توسط شریک زندگی به همسر آینده ارائه داده می شود. این یک توافق رسمی برای ازدواج در آینده نزدیک است. در کشورهای غربی، حلقه های نامزدی بیشتر توسط زنان استفاده میشود و می توانند با الماس یا سایر سنگهای قیمتی باشند.

در بعضی از فرهنگ ها ، زن و مرد حلقه های متناسب و ستی با هم استفاده میکنند که بسیار ساده هستند با این حال برخی دیگر ممکن است همان حلقه تا پایان عمر مورد استفاده قرار بگیرد. در کشورهای آنگلوساکسون ، انگشتر معمولاً با انگشت انگشتر دست چپ پوشیده می شود ، اما آداب و رسوم در سایر نقاط جهان به طور قابل توجهی متفاوت است.

بعد از دوره نامزدی با انگشتر طلا چه کنیم؟

معمولا رسم چنین است که در مراسم عروسی انگشتر نامزدی برداشته شده و حلقه ازدواج در انگشت دست چپ قرار داده میشود. برخی از عروس خانم ها از حلقه و انگشتر نامزدی به عنوان پشت حلقه نیز استفاده میکنند که این ایده بهتری است. با این حال معمولا طول عمر حلقه نامزدی مربوط به دوران نامزدی است.

جنس و استایل حلقه طلا چیست؟

حلقه های نامزدی، مانند هر نوع جواهرات دیگری، در سبک های مختلفی طراحی و ساخته میشوند. جنس این حلقه ها معمولا از طلا  (طلای زرد، طلای سفید و طلای رزگلد) و پلاتین ساخته میشوند اما انواع فلزات دیگر مانند تیتانیوم، نقره و فولاد ضد زنگ نیز برای حلقه های نامزدی استفاده می شود.

آیا انگشتر و حلقه نامزدی تنها برای عروس است؟

حتی در کشورهای غربی نیز معمولا بیشتر خانم ها هستند که حلقه نامزدی دست میکنند. مردان نیز میتوانند چنین کاری کنند کما اینکه طی چند سال گذشته نیز مردان حلقه  نامزدی به دست میکنند. با این حال هیچ اجباری نیست که مردان انگشتر نامزدی طلا داشته باشند.

از کجا انگشتر نامزدی و نشان بخریم؟

شما میتوانید با الگو گرفتن از تصاویر درج شده در این مقاله خودتان به یک مغازه طلا فروشی بروید و یک انگشتر نامزدی یا نشان خریداری کنید. اما اگه شما هم حوصله ندارید یک روز کامل به بازار بروید و بعد از کلی خستگی تازه موفق نشوید انگشتر مد نظر خودتان را خریداری کنید میتوانید اینترنتی اینکار را انجام دهید.

برای مثال میتوانید سری به فروشگاه اینترنتی خان طلا بزنید و با مقایسه انواع انگشترهای ما یک نمونه را برای خریداری کنید. بعد از ثبت سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید انگشتر طلا را در درب خانه خودتان دریافت کنید. نگران کیفیت و صداقت پرداخت ها و سفارش های اینترنتی نباشید. برای اطمینان از یک خرید خوب اینترنتی میتوانید مجوزهای فروش اینترنتی، شماره های تماس و آدرس های ما در بازار به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

 

چگونه بهترین حلقه طلا را انتخاب کنیم؟

وقتی وارد این صفحه شده اید احتمالا واقعا به دنبال خرید بهترین حلقه طلا هستید. بیشتر از این وقت شما را نمیگیریم و شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت میکنیم که حاوی توصیه ها و نکاتی برای خرید حلقه شما است.

حلقه طلا چند عیار میخواهید؟

عیار طلا معیار کلی در حوزه طلا و جواهر است و نشان دهنده این است که برای مثال، حلقه ای که شما میخرید چند درصد از طلای خالص ساخته شده است. ما عیار را از ۲۴ محاسبه میکنیم. اگر تمام جنس حلقه از طلا ساخته شده باشد؛ ما میگوییم که حلقه ۲۴ عیار است. اما اگر در کنار  طلای خالص از فلز دیگری هم استفاده کرده باشیم، عیار طلا را کمتر از ۲۴ در نظر میگیریم. برای مثال حلقه ساده ۱۰ عیار شامل تنها ۴۲ درصد طلا و ماباقی آن شامل چند فلز دیگر مثل زینک یا همان روی، و نیکل و … است.

و همانطور که میدانید طلایی که عیار بالایی داشته باشد قیمت طلا هم بیشتر است. بنابراین حین خرید حتما نیم نگاهی به بودجه خود بی اندازید و اگر بودجه بالایی دارید میتوانید عیارهای بالا را بخرید و اگر نه عیارهای پایین را برگزینید.

به دوام و مقاومت بهترین حلقه طلا توجه کنید

در انتخاب بهترین جواهرات طلا علاوه بر بها و ارزش آن ها، ما مفهومی به نام مقاومت و ماندگاری آن ها را نیز داریم. طلای با عیار بالا معمولا نرم و ظریفتر از عیارهای پایین است. اگر ظرافت برایتان مهم است عیار بالا بگیرید. و اگر مقاومت و دوارم بالا مد نظرتان است عیار پایین بخرید. زیرا حلقه هایی با این مشخصات به درد اغلب شرایط میخورند و کمتر احتمال دارد که بشکنند. یا اصلا میتوانید حلقه سفید بخرید. مخصوصا در انتخاب حلقه مردانه سعی کنید عیار پایین بخرید زیرا مردان کمتر از زنان از طلای خود مراقبت میکنند.

از طرفی بهترین حلقه طلا ساده با عیار بالا مانند ۱۸، ۲۲ یا ۲۴ هم به دلیل ظرافت و شکننده تر بودن به درد کسانی میخورند که میخواهند کمتر حلقه را استفاده کنند.

حلقه طلا

آیا حلقه طلا حاوی نیکل است؟

نیکل فلزی است که معمولا به آلیاژهای طلا افزدوه میشود. نیکل یک فلز تقریبا با ارزش است اما مشکلی در خصوص آن وجود دارد این است که، میتواند باعث بروز حساسیت پوستی در برخی افراد شود. این حساسیت منجر به بروز بثورات و جوش های پوستی کوچکی میشود.

اگر شما به این فلز حساس هستید نباید بهترین انگشتر طلا ساده با عیار کمتر از ۱۸ بگیرید زیرا در طلاهای کمتر از ۱۸ عیار درصد نیکل بکار رفته زیاد است و میتواند باعث بروز حساسیت پوستی در شما شود. ۱۰ عیار اصلا نخرید، ۱۴ شاید حساسیت شما را کمتر کند اما بالاتر از ۱۸ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

حلقه نگین دار دوست دارید یا بدون نگین؟

نکته ای که کمتر کسی به آن توجه میکند وجود نگین در حلقه است. اگر حلقه بودن سنگ و نگین دوست دارید که هیچ. اما اگر دوست دارید یک یا چند نگین ریز و درشت روی حلقه شما باشند اوضاع کمی فرق میکند. کاری به قیمت آن نداریم زیرا همه میدانیم که سنگ قیمتی و نگین قیمت حلقه را بالا میبرند. ما فعلا تنها به یک چیز کار داریم. و آن نحوه اتصال سنگ یا نگین به حلقه است.

اگر سنگ بزرگ باشد احتمالا با کمک دو تا چند قلاب کوچک که به سطح حلقه جوش خورده و متصل میشود. ما به این اتصالات  یا قلاب ها کار داریم. نکته مهم این است که اگر حلقه شما طلایی باشد و عیار بالایی هم داشته باشد، احتمال اینکه قلاب ها و نگهدارنده های سنگ شکسته یا ترک بردارند زیاد است. زیرا طلای با عیار بالا معمولا مقاومت بالایی ندارد. و اگر شما زیاد از حلقه استفاده کنید احتمالا بر اثر حادثه ای هرچند جزئی نگهدارنده ها بشکنند و سنگ با ارزش شما به راحتی گم شوند. پس چاره چیست؟

برای پیشگیری از این حادثه سعی کنید یا حلقه با عیار پایین بخرید، یا طلای سفید بخرید و یا اینکه نگهارنده ها را از جنس پلاتین انتخاب کنید. و یا کلا حلقه پلاتینی بخرید. حلقه مردانه که معولا از این سنگ ها ندارد اما بهترین حلقه زنانه اینگونه است بنابراین خانم ها بیشتر حواسشان را جمع کنند.

البته حلقه سفید انتخاب هوشمندانه تری برای داشتن سنگ و نگین است زیرا طلای سفید با یک لایه رودیوم پوشانده شده است که استحکام کلی طلا را افزایش میدهد.

آیا باید حلقه طلا خاص بخرم یا آبکاری شده؟!!!

اینطور نیست که همه حلقه ها تماما از طلا ساخته شده باشند. گاهی اوقات ما حلقه هایی داریم که تنها یک روکش طلا دارند و زیر این روکش فلزانت دیگری قرار دارند. اگر میخواهید حلقه را تنها چند بار و در موقعیت های خاص استفاده کنید میتوانید حلقه ای با روکش طلا بخرید اگر نه میتوانید حلقه ساده خالص و توپر بخرید.

حلقه طلا

حلقه ظریف میخواهید یا ضخیم؟

اگر در نگهداری حلقه کوشا هستید و وزن مناسبی دارید میتوانید حلقه های نازک بخرید. اما اگر واقعا در حفظ و نگهداری آن ها سهل انگاری میکنید و وزن زیادی دارید سعی کنید یک حلقه  ضخیم بخرید.

از کجا بهترین را بخرم؟

اگر قصد دارید که در انتخاب بهترین حلقه طلا موفق باشید در درجه اول بهتر است که به تمام نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید. فرقی نمیکند میخواهید حلقه طلا مردانه بخرید یا زنانه، اگر هنوز حلقه انتخاب نکرده اید میتوانید سری به فروشگاه اینترنتی خان طلا بزنید تا در میان تعداد زیادی حلقه یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را درب منزل خود دریافت کنید. اگر هم میخواهید از نزدیک اینکار را بکنید میتوانید سری به محل خان طلا بزنید تا از نزدیک حلقه ها را دیده، مقایسه کرده و یکی را بخرید. آدرس ما را میتوانید از این صفحه پیدا کنید.

Leave a Comment